Thursday, June 20, 2013

Snälla ingen Kattallergiker Igen, snälla och Så Det Där Med Paljetter...



Det har varit åskvarmt idag, och en åsk-Marie stannade på jobbet till 17:00, vilket inte händer ofta då min arbetsdag oftast slutar vid 15:00, men för all motvilja att vara kvar till 17:00 gick det väldigt bra. Måste jag motvilligt erkänna.

Under lunchen inskaffade jag så mycket paljetter att jag nästan kan bada i dem, eller ett fotbad i alla fall. Nu ligger de på bordet och glittrar, valde att inte arbeta med tavlan idag, var trött och lite allmänt seg.

Som är min naturliga gång kollar jag Match.com för att se om jag fått något svar på mitt meddelande som jag skickat. Han frågade vad för husdjur jag har och om det var katt, som ni kan föreställa er så drog hjärtat i hop sig, jag sa att jag hade det och frågade om han eller hans barn var allergiska. Har inte fått något svar åter, som sagt.

Vad gör jag om han svarar att de är allergiska? Kanske är det så att det tar slut innan jag ens mött honom ansikte mot ansikte?! Vad tråkigt och typiskt.

Men jag har mina paljetter och arbetet med mig själv som får ta mig fram, jag tänker inte ge upp än, förr eller senare så är det min tur!

På vägen hem stannade jag till vid Coop och köpte en växt som jag kallar rävsvans, vet inte vad den heter, den skall jag plantera i morgon, i kväll står den på köksbänken så att inte Olivia äter upp den, hon älskar att äta växter, blir att fixa lite kattgräs till henne!

Det är åskvarmt, klockan är nästan 23:00 och jag sitter framför fläkten, snart skall jag till sängs och jag hoppas, det hoppas jag.

Att jag har träffat nog med män med kattallergier - snälla, han är ju så trevlig!

Snälla.....



No comments:

Post a Comment