Sunday, June 23, 2013

Midsommar och Athjoooo!


Jag har haft en härlig midsommar helg - som en extra bonus, jag fick en förkylning på köptet! Hur ofta händer det?! Tänkte att det nog bara var så att jag blivit torr i halsen och det var därför det gjorde ont. Så fick jag den där hesa sexiga rösten, men det gjorde ont att svälja och prata. Men, tänkte jag det har nog gått över tills morgonen.

Men så var inte fallet.

Var på Slottskogens koloniområde och tittade på när majstången restes. Det var varmt och fuktigt med några droppar regn, men det funkade, kändes nästan som om de flesta regndroppar förvandlats till fukt/ånga. Promenerade runt och tittade på alla de små husen och reflekterade över att många faktiskt hade stora ”lotter” och det är så vackert, helt fantastiskt vackert.

Åt sedan midsommar mat och blev glad när de tyckte om min paj, när man inte gjort just den pajen på länge vill man att den skall vara god. Den gick åt i alla fall, det är den bästa komplimangen av de alla tycker jag. Blev kvar till lite efter 18:00, blev så mätt att jag faktiskt hoppade över efterrätten vilket illustrerar hur mätt jag var då jag inte backar för efterrätt!

Midsommardagen var jag mest krasslig i soffan, hosta och feber, la mig en stund och vila mot eftermiddagen, hade tänkt läsa men tror kroppen skrek efter sömn och det var vad jag gav den, tror det hjälper mig bli av med denna förkylning snabbare - inbillar jag mig.

Vågar inte bli sjukare då jag inte vill vara den där arbetskamraten som ställer till det för den andra då vi endast är två i tjänst nu i veckan. Så, febernersättande är den som blir min bästa vän!

Har fortsatt med min tavla, paljett för paljett, funderat på hur mycket en sådan tavla skulle kosta om den skulle säljas, materialkostnaden och arbetstiden, paljett för paljett. Men för mig är det terapiarbete och hjälper mig slappna av! En bit av havet skall det bli, min del av havet!


Sniffa, host, sniff, sniff - fräässsss - sniff, sniff är mitt livs melodi - för just nu! Atjoo!!



No comments:

Post a Comment