Wednesday, June 12, 2013

Förväntans Hoppfulla Tittar....



Jag väntar, jag väntar på att någon av det två som jag nu kommunicerar med på Match.com skall skriva tillbaka, det är liksom deras tur. Jag tänker vänta in dem, antingen skriver de igen eller inte, det får vara ok! Men jag kollar min mail lite väl ofta för att leva upp till min nonchalans - jag satt till och med under vår arbetsplats träff och kollade lite då och då - ”Watched pots nerver boil” som vi säger i Australien.

Tar mig en funderare på min plan framöver, för en plan skall jag ha, för det är roligt det!

Det är roligt med förväntningar, kan jag säga nu, nu när jag har kommit över att Jan inte var intresserad av att träffas igen - hur jag bygger upp personen jag har kontakt med via den kommunikations som vi har, via Match.com eller sms, mail eller telefon. Jag blir alltid förälskad i orden, totalt uppsluppen och pladdrar om hur rätt det känns och det kommer att gå bra, klart han kommer gilla mig (vilket är en paradox eftersom jag samtidigt är lite tveksam till att de kommer att finna mig tilltalande).

Så ses vi, och där faller jag platt som en pannkaka, antingen för att det inte alls blev som jag tänk, eller för att det inte riktigt såg ute som de gjorde på fotona på deras profiler, eller så försöker jag tvinga in mig i ett ”detta är bra, detta är någon jag vill satsa på” bara för att jag vill vara med någon, eller så faller jag, men de är inte intresserade.

Precis så som jag lovat mig själv att aldrig göra, aldrig sälja mig själv. Även fast jag satt prislappen på mig själv, följt med hem för att sedan återlämnas till försäljningsstället för att det inte passar.

Det är allt bra tråkigt att vänta på svar, jag är inte en person som har tålamod, tyvärr. Men jag beundrar verkligen mig själv med att jag faktiskt inte jagar efter dem utan att jag kan ta ett steg tillbaka och vänta - detta kan jag säga för att det nu är dags att sova!

Och lita på att jag kommer att kolla en gång till innan jag somnar - hur bra min bok än är - det är bara sådan jag är: Marie = ivrig = hoppfull = känslomänniska = som vill väl.

Men mest av allt just nu ett svar och kanske frågan om jag vill ta en fika!


No comments:

Post a Comment