Wednesday, July 3, 2013

Hostningar, Bokslut och Öppning...eller...


I dag har majoriteten av oss som arbetat haft förkylningar i olika stadier av ”tillfriskning”, det har hörts hostningar, nysningar, snörvlar och harklingar.  Det blev ett systerskap av förkylning + den var en man med också. Allt vi kunde göra var att skratta, vad skall man göra annars?!

Känner fortfarande en förbryllning när det gäller vad ”DET” är, kanske är jag för barnslig?! För när jag iakttar medmänniskor runt mig tolkar jag andra som vuxnare. Och kanske är jag för ”barnslig”? Har ingen aning.

Men, vet ja, jag har det roligt som det är, ok, jag åker på lite själslig aga emellan åt och det är fasligt jobbigt att plocka upp mig från marken och borsta av mig, men det är en del av livet, det är svårt att undvika bli kantstött, jag lyfter hatten åt de som kan vandra genom livet utan lite blåmärken!

Avregistrera mig och åter registrerade mig på Match.com, för det kändes så hopplöst, även för att de jag finner intressanta inte svarar på de meddelanden jag skickar, och jag har lovat mig själv att jag skall skicka ett ”Hej” meddelande men får jag ingen respons på det, så går jag vidare - har tidigare skickat ett meddelande och ja, det känns lite dumt för min skull.

Har börjat en ”konversation” med en man som jag vanligtvis inte skulle kontakta, kan inte riktigt förklara varför. Fick svar av honom i går och skrev ett liten svar i dag. Den konversation som jag har med mannen som jag mötte sist - ja, jag sa att vi kunde vara brevvänner - men vet ni, det stämmer inte.

För visst har jag förhoppningen att jag kan vända hans ”Marie saknar DET” till ett, ”önskar möte dig igen Marie” tillbaka.

Jag vill så gärna, för jag har varit ensam länge nog och jag har lämnat Mr Gerahty bakom mig för länge sedan, klart han kommer alltid finnas med - men jag har gjort ett bokslut vilket har öppnat upp mig på nytt!

Vi får se, kanske skall jag går och spå mig?!

Vi får se.....


No comments:

Post a Comment