Sunday, July 21, 2013

Tuvstarr lik Sommarnatt och Förhoppningar



Sommar himmel, den är en underbar sak. Att se alla färger, lättheten och tyngden, så otroligt vackert och sago- Tuvstarr-likt om ni förstår vad jag menar?! Vet inte riktigt hur jag annars kan sätta ord på det. Sommar himmel och fågelsång samt månen, fullmåne - är det en indikation på hur morgondagen kommer att bli, solig.

Det har varit en skön helg med en dum start, somnade och missade middagen hos familjen Hamberg, jag var så trött när jag kom hem och misstaget var att lägga mig för att ”läsa en stund”, vet inte hur länge det tog innan jag somnade, allt jag vet är att när jag vaknade var klockan 18:00. Det blev inte mycket mer med min fredag.

Jag har fortsatt min resa i att plocka undan och kasta onödiga saker som jag håller fast vid, en hel del papper, vet inte varför jag tror att jag skulle behöva allt. Jag fyller svart sopsäck efter svart sopsäck. Känns väldigt bra, lättsammare.

Då jag redan var på ett positivt ställe inom mig passade jag på att skicka ett meddelande till en man och svara på ett Quiz för en annan man. Trodde faktiskt inte att någon av dem skulle svara för att vara riktigt ärlig. Ingen gjorde det....eller, ”jag kollar en gång till innan jag somnar tänker jag” och jag hade fått svar från en av dem, den som jag skickade ett meddelande till. Jag skickade ett kort meddelande och han skickade ett kort åter, men med glimten i ögat.

Svarade inte på en gång, utan gjorde det nyss klockan är 22.31, jag är mycket stolt över mig själv. 

Då såg jag att även han vars Quiz som jag svarat på hade skickat en ”flört” så jag tänkte, jag skickar honom ett kort meddelande också - vem vet.

Men jag håller koll på mig själv då jag inte vill att jag skall tvivla på mig själv - utan gro starkare där med fötterna på jorden!

Nu, när himmeln blivt än mörkare och månen än klarare så skall jag lägga mig.

God Natt!



No comments:

Post a Comment