Thursday, October 24, 2013

Hallå Herr Blund?!


Blä på mig!!!!!


Det skall bli spännande att se hur det blir i natt. I går kväll vid den här tiden var jag lika trött som nu, så där trött att jag mår illa. Men så gör jag mig i ordning, kryper ner i min underbara säng, läser ett par sidor i min underbara bok, släcker lampan andas ut och....

Inget, inget händer, jag försöker slappna av, tänka på inget, bara vara, känna de mjuka underbara sängkläderna...men nej, jag somnade inte innan entalen började visa sig på klockan som jag försökte att inte titta på.

Nu sitter jag här, så trött så jag mår illa, känner mig nästan febrig, i kväll när jag lägger mig skall jag lura mig själv, jag skall inte läsa utan släcka lampan på en gång och lyssna på min ”saga” för tryggheten och se om det hjälper.

Har till och med tagit till knepet från när jag var liten och sover nu med en frotté handduk på min kudde, och när jag vaknar är min ena ansiktshalva prickig från frottén. Jag hade en ”snuttefilt” i frotté när jag var liten, brukade ha den i handen, och tumme och pekfingret liksom gick i cirklar på frottén. Det var trygghet - och den känslan och frottén hör fortfarande ihop för mig - alla medel är tillåtna tänker jag!

Sov inte middag när jag kom hem vilket är bra - inte för att det skulle göra större skillnad skulle jag tro!

God Natt - är förhoppningen!


No comments:

Post a Comment