Monday, October 14, 2013

Är Det integritet?


Jag har aldrig upplevt detta, att livet känns färglöst, grått, som om min omgivnings färg har blivit urvattnad. Jag vet att detta säkerligen går över, men att färgen försvinner är nytt. Lägenheten känns tom och kall, upplever det som om töserna fortfarande finns här, väntar på att Azalea skall komma och hoppa upp till mig på sängen och sova hos mig.

Men det är tyst, men foten går fortfarande in genom dörren först för att parera en Olivia som alltid vill sticka ut i trappuppgången. Jag tar med mig ett glas iskallt vatten men det får jag ha i fred - ingen Azalea som lapar upp nästan hälften av glaset.

Oroar mig över Olivia som är reserverad, hon är inte lika tuff som Azalea - men jag måste släppa taget. Men, jag funderar fortfarande på att ringa för att höra om jag kan få tillbaka dem - handen som hållit mobilen har varit på väg att trycka ”send” för att skicka ut numret till Lindamarie. Men...

Valet var/är rätt, i längden så hade det blivit än tyngre, men det är tomt och kallt här hemma.

Fortsätter att trycka undan alla tunga tankar, klart det ligger och finns under huden, men jag tillåter mig inte att släppa in dem. Jag vill inte gråta på jobbet, jag vill inte ha jobbet i mitt privat liv, på det måste det bli ett slut - de har fått veta för mycket. Nu bestämmer jag.

Det som kommit de senaste veckorna är en stark känsla av att säga ”Nej”, att välja vem jag berättar vad till, det är inte alla som jag vill bjuda in i mitt liv på samma sätt som det en gång var. Jag bestämmer över mitt liv och vilka jag vill ha i det.

Solrosen kallar det integritet - nytt för mig, något jag länge, länge önskat.

Är inte lika öppen längre, det har vuxit fram inom mig under semestern, jag håller mer för mig själv, för min skull, för min själ och min framtid.

En riktig dysterkvist är jag - men jag hoppas av hela mitt hjärta att töserna får ett bra liv och att de vänjer sig med sin nya familj - och visst, jag har sagt till att om det blir problem med Olivia att höra av sig.

Jag älskar mina töser så är det - får ta och öppna lite färgtuber i morgon och börja måla lite färg på min vardag, men jag saknar dem....


No comments:

Post a Comment