Saturday, August 10, 2013

Min Födelsedag, en Alldeles Vanligdag, vad skönt....


Jag har haft en bra dag, en lugn dag, gjort lite som jag vill, som resten av semestern. Har haft turen att få fina presenter - presenter är alltid roligt måste jag säga. Har varit ute och vandrat lite, mycket människor i omlopp, tror de som bor här har fått gäster då Way Out West är igång. De lämnar (en del av dem) spår efter sig med öl burkar och matbehållare. Unga med resväskor och ryggsäckar klädda i vackra kläder och med leenden på läpparna - nöjda och det är trevligt att se, undra om de kunde plocka upp ölburkarna ?!

Så 43 år, skall försöka undvika att börja säga att jag är 44 år, för det är ett år kvar, så 43 blir det ett år framöver!

Har haft en Olivia som gått runt och mjauat, vill att jag skall komma och borsta henne eller klappa henne - fast bara i badrummet. Hon pratar mycket med alltid lika svårt att tyda det hon säger. Azalea har legat i sängen, först inrullad i lakanet när jag höll på att bädda om i sängen - så jag lämnade henne där.

Har varit inne lite på Match.com, började svara på vem som än skrev till mig bara för sakens skull, roligare att få någon post än inget alls, men det har inte varit några dejter på ett bra tag. Men vi får se, hur var det nu, jo, kräftskiva den 17 augusti, nästa helg, jag skall gå och fråga om Henrik skall vara med. Blir trevligare så.

Annars får jag snart dra igång det där dejtandet tycker jag, så jag inte gör en större sak av det när det väl händer.

För livet är till för att levas, att vara med och delta på bästa sätt jag kan endast tänka mig som en hyllning åt just livet!

Så levas skall här! Inga uttalade löftet för året som kommer, bättre att lämna det öppet!



No comments:

Post a Comment