Wednesday, November 20, 2013

Dans, Boogie Woogie och lomhördhet


Jag har en dov hörsel, var och titta när de andra dansar Boogie Woogie och ett levande band spelade och ja, det är bland annat trumpeter och volymen var glad, inte visste jag att min hörsel blev så påverkad med det var det värt, jag fick en massa god energi.

Tittade även in där det dansades Burleskt, det som även jag testade och gillade, blir alltid inspirerad och det känns liksom gott i höfterna.

Jag känner inte en kotte där, men välkommen känner jag mig, jag står nu längst fram på listan på Lindy Hop - kom med en gång som reserv men då kom beskedet lite snävt i tid. Men jag är nära, nära så kanske är det dags att leta reda på dansskor och få fram min 1940-tals stass - yaaayyyy!!

Hm, undra om jag kommer att höra våra medlemmar i morgon, lomhörd, är det det jag är? Vad sa du va, va hallå?

No comments:

Post a Comment