Sunday, September 29, 2013

Projekt, Hopp och Drömmar är ett Måste för Mig...


Jag behöver projekt, hopp och drömmar. För om de inte finns där, projekten, hoppen och drömmarna, känns livet så grått. I lördags, i går, fick jag för mig att möblera om. Jag drog runt mina möbler, flyttade runt allt förutom bokhyllan, och är nöjd.

Ja, förutom sovrummet då mitt sängbord blivit ett TV bord.


Farmors fåtölj står nu i sovrummet, och jag älskar verkligen den fåtöljen men det stör mitt lugn att den står där, och även fast jag verkligen försökt hitta en plats för den har jag misslyckats och kommit fram till att jag skall bära upp den till vinden, för jag kan alltid ta ner den igen, precis som byrån som jag vill bära upp - men den måste jag ha hjälp med.

Jag skall ta mod till mig och gå och fråga Harrys husse om han kan hjälpa mig bära upp fåtöljen, eftersom han tidigare erbjudit mig hjälp att bära upp skrivbordet - utmaning, en utmaning att växa!

Sedan undrar jag hur det kommer sig att jag alltid, oftast, har det stökigt, rörigt hos mig? Speciellt köket som är som en soptipp av disk och annat som pennor, korsord, paket med flingor som är tomma och mat som är gammal och på väg till soptunnan.

Varför?!

Mitt projekt med att sköta om mitt hem fortsätter, hoppet och drömmen om att när det gäller kärlek kommer det att lösa sig till det jag önskar, om jag bara litar på det och släpper taget - känna mig fri att ta in det som kommer min väg. Även fast det är lite otäckt.

Just nu skall jag vila lite innan jag tar tag i fåtöljen!


No comments:

Post a Comment