Wednesday, March 4, 2015

Lyckan Är...


 
 
LYCKAN ÄR
 
När jag hittar ett par Kajsa Kavat Eko skor som kostar ca 1800 kr för 250 kr på Mega Loppisen förra året, precis i den färg som jag ville ha.
 
När jag letar efter en gummisnodd i min besticklåda och hittar 300 kr gömda på botten, just när jag behövde dem som mest.
 
När jag upptäcker att på kanalen National Geographic finns det en serie om hur det är att jobba på Dubais flygplats där man får följa deras arbete, jag som ÄLSKAR flygplan och flygplatser, jag som var, under ett par timmar, på Dubais flygplats 1988 när jag flög till Australien för första gången, fast det var på den gamla flygplatsen där jag väntade på att de skulle tanka vårat flygplan så vi kunde flyga vidare till Bangkok. Och där (Dubais flygplats Sr)dam toaletterna inte var spolade, trodde de var trasiga, allihop, men de var bara ospolade yuck!!!!
 
När jag inser att det var år sedan jag hade varm choklad och Skogaholms smörgåsar med ost på till frukost, som jag doppa i chokladen så de blir ”ohy gooey ” och osten smälter och det droppar från den – mums, påminner om skiddagar i Sälen, när det var dags för fika bland snödrivorna, på den tiden snödrivorna var meter höga.
 
När jag hittar JUST DEN väskan som jag så länge sökt eter och som jag inte visste att jag ville ha, för att sedan hitta en annan väska som jag bara måste ha, och ser att alla de ”vill ha” väskorna hänger på krokar på väggen som älskade konstverk. Lyckan är väskor.
 
När jag inser att jag betalat hyran, elen, försäkringen och alla andra räkningar, och att jag har en dörr att stänga om mig, ett hem att komma till, en
 
Den viktigaste lyckan är att bara le för leendets sak och att det ofta sprider sig, så andra ler, rena domino effekten….
 
                                                          Det är lyckan det!
 


No comments:

Post a Comment